söndag 4 januari 2009

Antligen Bolivia!

Efter drygt 40 timmar och tre mellanlandningar nadde vi slutligen Bolivia igar kvall. David motte oss vid flygplatsen i El Alto och vi begav oss ner till La Paz. Taxifarden gav en otrolig utsikt over La Paz med alla dess ljus som bredde ut sig nedanfor oss. Efter dusch och ombyte kande vi oss som nya manniskor. Att sedan fa njuta av det forsta mal lagad mat vi atit pa 2 dygn var helt fantastiskt. Otroligt gott var det dessutom! Jag sov otroligt gott under natten.

Vaknade imorse med en molande huvudvark som jag formodar beror pa hojden. Idag har vi vandrat runt i staden, alla gator gar antingen upp, eller ner. Staden ar otroligt backig. Man blir latt trott pa grund av hojden, pulsen ar konstant en aning hogre an normalt. Intrycken ar manga, dofterna, fargerna, folket, trafiken, spraket - man blir helt snurrig!

Allt kanns dock fantastiskt bra, det ar otroligt skont att vara framme! Jag kanner mig forvantansfull. Pa mandag aker vi vidare mot slutmalet - Cochabamba.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marie! Ja, höjden kan vara lite tuff men man vänjer sig. Kul att du trivs och att resan gick bra. Ska bli intressant att följa er framöver.
Kram!

Anonym sa...

Åh va jag e avis på dig..... ;) här hemma e de schizofrent väder igen.... i förrgår närmare minus 30 å idag runt nollan.... som vanligt med andra ord. Började jobba igen idag...BOOORING!!! Vad jag har saknat gnäll-tanterna på jobbet....NOT!:)Ha de bäst, så hörs vi! Kraaam från moster.

Mia sa...

Jag gillar Bolivia mer och mer for var dag som gar. Speciellt Cochabamba, skont att vakna utan huvudvark...