lördag 28 februari 2009

Antofagasta - Chile

Jaha ja, efter tre dagar i jeep genom sodra Bolivia har vi slutligen landat i Antofagasta vid Chiles kust. En trevlig och framforallt mycket modern stad. Att vara i Chile ar verkligen en stor kontrast mot att befinna sig i det fattigare grannlandet Bolivia. Kanns lite som "hemma i Sverige" fast klart mycket varmare. Det ar verkligen tokvarmt fast klockan ar sent pa kvallen. Chile verkar vara ett trevligt land, ar mycket sugen pa att resa runt och se mer, men det far bli en annan gang - ska jobba pa mandag sa det blir till att pallra sig tillbaka hem till Cochabamba igen imorgon. Efter ett dopp i Stilla havet saklart!!!

Bolivia ar verkligen ett fantastiskt vackert land! Det vi har upplevt de senaste dagarna at nagot jag aldrig kommer att glomma. Vi har besokt bade oken och saltoken, sett vulkaner, laguner och flamingos. Imorse klev vi upp vid tretiden for att ge oss ut och se geysrar och sedan bada i varma kallor i gryningen. Foton far vanta tills jag kommer tillbaka till Cbba...

Tillbaka till Chile, en sak som jag ogillar, trots att jag bara varit har en halvdag ar att folk verkligen inte skams for att glo, vissla och vanda sig om efter mig och Ylva pa gatorna. Det ar som om de aldrig forut sett blondiner, trots att jag sett fler turister har an i hela Bolivia hitills. Nu nar jag fatt det sagt maste jag ocksa saga att det finns otroligt manga trevliga chilenare ocksa. Vi har lart kanna tre stycken mycket trevliga unga chilenska lakare som delat jeep med oss de senaste dagarna. Tillsammans med annu en lakare fran argentina, bildade vi det klart skonaste ganget av alla ute i "vildmarken".

De senaste dagarna har det varit lite somn men mycket aventyr.

Skulle behova semester for att vila upp mig efter den har semestern...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej va roligt att höra att du har de så bra där nere. Tänkte bara tala om att våran Theo har kommit ut nu och vägde 2820g och va 49 cm lång. Ha de så himla bra tills vi hörs igen. Kram Rosis

Anonym sa...

Kom den 3/3 för övrigt glömde skriva de :P

Mia sa...

Grattis grattis till hela lilla familjen!!!